Head of Marketing & Communications

Hei markkinoinnin ja viestinnän moniosaaja! Oletko hands-on tekijä, jonka uran seuraavana askeleena olisi ottaa vetovastuu kansainvälisen energiasijoittajan markkinoinnista ja viestinnästä?

Avoimet työpaikat4.9.2024

Hei markkinoinnin ja viestinnän moniosaaja!

Oletko hands-on tekijä, jonka uran seuraavana askeleena olisi ottaa vetovastuu kansainvälisen energiasijoittajan markkinoinnista ja viestinnästä? Sukkuloitko luovalla ja ratkaisukeskeisellä otteella kasvuyhtiön nopeatempoisessa arjessa?

Jos vastasit KYLLÄ ja KYLLÄ, jatka lukemista, sillä saatat olla etsimämme tekijä Head of Marketing & Communications -rooliin Korkialle!

Vuonna 2006 perustettu Korkia on energiamurroksen kiihdyttäjä, joka toimii hankekehittäjien, omistajien ja sijoittajien kumppanina sijoittaen maailmanlaajuisesti aurinkoenergian, energiavarastoinnin ja maatuulivoiman hankekehitysvaiheen kohteisiin. Osana uudistettua strategiaansa aiemmin sijoituspalveluyhtiönä toiminut Korkia on viimeiset kolme vuotta keskittynyt uusiutuvan energiasektorin yhteiskehityshankkeisiin, tavoitteenaan kasvattaa maailmassa puhtaasti tuotettujen megawattien määrää. Voit lukea lisää Korkiasta täällä!

Head of Marketing & Communications-roolissa otat vetovastuun Korkian markkinointi- ja viestintästrategian suunnittelusta ja toimeenpanosta sekä brändin rakentamisesta, minkä lisäksi toimit yhden viestintäasiantuntijan esihenkilönä. Apunasi on myös motivoitunut joukko energialan ammattilaisia, joiden vahvana yhteisenä tahtotilanaan on rakentaa Korkiasta yksi globaalin viiteryhmänsä tunnetuimmista puhtaan energiasiirtymän vauhdittajista.

Korkian tärkeimpiä kohderyhmiä ovat infrasijoittajat (ml. instituutiosijoittajat, suuret kansainväliset infra- tai velkarahastot ja suomalaiset varakkaat yksityissijoittajat) ja rakennusvalmiita uusiutuvan energian laitoshankkeita ostavat energiatuottajat. Työskentelet tiivisti yhtiön johtoryhmän sekä liiketoimintavastuullisten kanssa. Korkian Helsingin toimitilat sijaitsevat kantakaupungissa, ja tiimi työskentelee joustavalla hybridimallilla. Työntekijöitä Korkialla on lisäksi Lontoossa, Santiago de Chilessä ja Oulussa.

Keskeiset vastuualueesi ovat:

🔸 Markkinointi- ja viestintästrategian kehittäminen ja toimeenpano: Vastaat Korkian markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuuden suunnittelusta, budjetoinnista ja raportoinnista. Laadit markkinoinnin ja viestinnän sisältöjä niin tekstin kuin visuaalisen ilmeen muodossa (mm. some-sisältöjä, myyntimateriaaleja ja blogipostauksia), kohdennat sisältöjä sekä hyödynnät analytiikkaa toteutuksessa. Muodostat oman näkemyksesi siitä, minkälainen markkinointi ja viestintä voi parhaiten tukea Korkian strategiaa ja kasvutavoitteita, ja luot sen mukaisia rakenteita kuten prosesseja, kumppanuuksia ja sisäisiä ohjeistuksia.

🔸 Korkian brändin kehittäminen ja tunnettuuden kasvattaminen: Korkia tavoittelee brändinsa olevan maailmalla luottamusta herättävä ’laatuleima’. Pääset edistämään Korkian kasvumatkaa ja kehittämään brändia laatu edellä. Korkia toimii vaativien asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa, ja rakentaa luottamusta ja rooliaan alan ajatusjohtajana eri kanavia hyödyntäen (mm. somekanavat, digimarkkinointi, mediasuhteet, tapahtumat).

🔸 Potentiaalisten sijoittajien tavoittaminen: globaalisti uusiutuvaan energiaan virtaa pääomia valtavasti ja tehtävänäsi on suunnitella viestintää niin, että Korkia ja hankkeet olisivat kohderyhmille tuttu ja kiinnostava kumppani tai sijoituskohde. Tässä Korkia uskoo vahvaan digipresenssiin, jonka kehittämisen toivomme olevan sinun vahvuutesi.

🔸 Tuki hankekehityskumppaneillemme: laitoshankkeiden kehittäminen on aina paikallista toimintaa ja pitää sisällään mm. maa-alueiden turvaamisen, ympäristöselvityksen, tarvittavien luvitusten ja sähköverkkoliitynnän hankkimisen. Yhdessä Korkian asiantuntijoiden ja paikallisten hankekehittäjien kanssa mietit omalta osaltasi, miten voitte parhaiten tukea luvitustyön vauhdittamista ja maksimoida hankkeiden arvo.

Mitä toivomme sinulta?

  • Sinulla on monipuolista kokemusta markkinoinnin ja viestinnän suunnittelusta ja toimeenpanosta yritysliiketoiminnassa, jonka puolesta puhuvat merkitykselliset näytöt markkinoinnin ja viestinnän johtamisesta, olemassa olevat verkostot media- ja kumppanikenttään sekä tehtävään soveltuva koulutus.
  • Olet kokenut projektijohtaja ja parhaassa tapauksessa olet aiemmin toiminut myös esihenkilönä. Energiasektorin aiempi tuntemus ei ole välttämätöntä, mutta koet voimakasta paloa oppia ja syventyä hankekehitystoiminnan ja energiamarkkinan lainalaisuuksiin ja pelimerkkeihin.
  • Olet ennen kaikkea hands-on tekijä ja innostut kasvuyhtiön työskentelykulttuurista ja vauhdista. Korkian työyhteisössä viihtyvät parhaiten henkilöt, jotka ottavat mielellään kokonaisvaltaisen kopin siitä, mitä yhtiö heiltä kulloinkin tarvitsee. Jos olet työskennellyt pienessä markkinointitiimissä, joka saa yhtiönsä brändin näyttämään kokoaan suuremmalta, odotamme innolla kuulevamme sinusta.
  • Olet liiketoimintalähtöinen ja valmis tukemaan globaalia liiketoimintaa. Kykenet samaan aikaan katsomaan kokonaisuutta pitkäjänteisesti ja helikopteriperspektiivistä, mutta tartut empimättä myös kynään ja tyhjään paperiin lyhyelläkin varoitusajalla. Sinulle on luontaista muodostaa oma näkemys ja tehdä sen pohjalta konkreettinen ja tavoitteellinen toimintasuunnitelma, josta sinulla on aito halu kantaa vastuuta.
  • Hyödynnät sujuvasti erilaisia markkinoinnin työkaluja ja ohjelmistoja (mm. Google Ads, Adobe Pro) ja somealustoja, etenkin LinkedInia. Olet innokas päivittämään osaamistasi sekä pysymään aallonharjalla uusien trendien ja best practice -toimintatapojen omaksumisessa erityisesti digimarkkinoinnin saralla.
  • Sinulla on erinomainen kielitaito ja kyky tuottaa sisältöä suomeksi ja englanniksi (espanjan, italian ja/tai kreikan kielitaito katsotaan myös eduksi). Olet saanut kehuja myös hyvistä yhteistyö-, esiintymis- ja vuorovaikutustaidoista.
  • Ajattelemme, että tehtävässä onnistumista petaa myös aiempi kokemus brändin kehittämisestä ja johtamisesta, digitaalisesta markkinoinnista, tapahtuma-alalta ja kansainvälisestä liiketoiminnasta. Lopulta kuitenkin asenne ratkaisee, joten vaikka jokin yksittäinen roolin painotus olisikin sinulle uutta, kuulemme sinusta mielellämme!


Korkia tarjoaa sinulle:

🔹 Mahdollisuuden rakentaa omannäköisen menestystarinan – Korkia on ottanut vahvan aseman globaalina vihreän siirtymän kiihdyttäjänä. Toista vastaavaa mahdollisuutta ei tule heti vastaan!

🔹 Vahvat perustat onnistumiselle – et lähde liikkeelle nollasta, sillä Korkian markkinointitiimi on määrätietoisesti ja menestyksekkäästi kehittänyt brändia viimeisten vuosien ajan. Keskeisinä elementteinä viestinnässä ovat olleet laadukas sisällöntuotanto sekä aktiivisuus somekanavissa.

🔹 Kansainvälisen työarjen – tällä hetkellä Korkian portfolioon kuuluu 134 aktiivisessa hankekehitysvaiheessa olevaa teollisen kokoluokan projektia Suomessa, Ruotsissa, UK:ssa, Kreikassa, Espanjassa, Italiassa, Romaniassa, Kanadassa ja Chilessä.

🔹 Merkityksellisyyttä – Korkian hankkeiden kautta kehitteillä on 14,2 gigawattia aurinko- ja tuulivoimaa sekä 5,2 gigawattia energiavarastointia. Jos puhtaamman tulevaisuuden edistäminen tuo sinulle motivaatiota, tässä työssä merkityksellisyyttä ei tarvitse etsimällä etsiä.

🔹 Tiiviin, joustavan ja inhimillisen tiimin – Korkian tiimin jäsenet huolehtivat toisistaan muistuttamalla kiireisen työarjen keskellä siitä, että matkan mitta on maraton, ei sprintti. Tiimin jäsenet arvostavat työyhteisössään erityisesti joustavuutta sekä sitä, miten töissä saa olla oma itsensä.

Kiinnostuitko?
Jos tämä rooli herätti kiinnostuksesi, lähetä hakemuksesi Minjonin hakujärjestelmän kautta. Hakuaika päättyy 12.9.2024, mutta haethan tehtävään mahdollisimman pian, sillä tapaamme kandidaatteja jo ennen haun päättymistä. Mikäli sinulla herää kysyttävää hakuun liittyen, voit olla yhteydessä Minjonin Kati Kyngäkseen (kati.kyngas@minjon.fi / +358 50 917 9501). 👋